Tæpper online – Løse tæpper

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser gældende pr. 27/6-2013.

Når du handler med Tæppebutikken.dk er nedenstående handelsbetingelser gældende.

Såfremt der er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Tæppebutikken.dk vil disse være gældende på de punkter hvor de adskiller sig fra handelsbetingelserne.

Bestilling

1. Find den vare du vil købe og læg den i indkøbskurven ved at klikke på knappen ”læg i kurv”.

2. Herefter skal du vælge om du vil bestille mere eller om du vil gå til indkøbskurven.

3. Når du er i indkøbskurven kan du slette varer eller ændre på antallet. Husk at trykke på knappen ”opdater kurv” for at se ændring i prisen. Når du har kontrolleret at indholdet i kurven svarer til det du vil købe, skal du trykke på ”gå til bestilling”.

4. Du skal nu udfylde felterne med navn, adresse, telefonnummer, e-mail med mere. Hvis du vil have varen leveret på en anden adresse end din bopæl, skal du udfylde leveringsadressen.  Vælg herefter hvordan du vil betale og udfyld betalingsfelterne.  Husk at gennemse ordren inden du godkender handelsbetingelserne. Når du har godkendt handelsbetingelserne skal du trykke på ”afgiv ordre”.

Tæppebutikken.dk lagerfører kun et udvalg af de viste tæpper Vi er derfor afhængige af den aktuelle lagerstatus hos producent/leverandør Kan varen ikke leveres som forventet, så vil du blive kontaktet.

Priser

Alle priser er med 25 % moms og angivet i danske kroner. Priserne kan ændres løbende. Har du købt en vare hos Tæppebutikken og vi indenfor 14 dage efter købsdatoen retter prisen ned, så kan du få udbetalt differencen. Det er kundens ansvar at rette henvendelse til Tæppebutikken i tilfælde af prisrettelser.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

Betaling

Tæppebutikken.dk modtager betaling med følgende danske og internationale betalingskort. Dankort, Visa/Dankort, eDankort, Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro, JCB Cards og American Express. Du kan også vælge at betale med bankoverførsel. Ved betaling via bankoverførsel skal hele beløbet overføres til vores konto. Angiv venligst ordrenummeret som tekst ved overførslen. Ordren behandles når vi har registreret indbetalingen.

Bank: Danske Bank, Reg.nr. 4201, Konto nr. 11291074

Betaling til Tæppebutikken.dk sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering (Secure Socket Layer), og kan ikke læses af andre. Den sikre forbindelse er angivet med en lille hængelås nederst til højre i browseren.  Tæppebutikken.dk har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Tæppebutikken.dk benytter en betalingsløsning fra ePay, som er godkendt af NETS(tidligere PBS).  Beløb hæves først fra kortet når varer afsendes. Hvis ordren består af flere varer fra forskellige leverandører, eller enkelte varer er forsinkede, kan Tæppebutikken hæve beløb i flere omgange svarende til de varer der afsendes.  Der kan forekomme kortgebyr på nogle transaktioner. Tæppebutikken.dk betaler gebyrerne når du handler hos os Hvis du fortryder/annullerer dit køb fratrækker vi gebyret i det beløb du har købt for, før vi refunderer dine penge.

 

Levering

Tæppebutikken.dk leverer dine nye tæpper i det meste af Danmark inclusive Bornholm. Vil du have leveret til ikke brofaste øer,  så kontakt os venligst for at få en fragtpris. Tæppebutikken leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Forventet leveringstid står angivet ved varen. Den forventede leveringstid forudsætter at varen er på lager hos Tæppebutikken.dk eller hos leverandøren. Tæppebutikken.dk lagerfører kun et udvalg af de viste tæpper Vi er derfor afhængige af den aktuelle lagerstatus hos producent/leverandør Kan varen ikke leveres som forventet, så vil du blive kontaktet.

Kort efter du har bestilt og betalt dine varer vil du modtage en automatisk genereret mail med information om hvad du har bestilt.  Du vil inden for 48 timer(hverdage) modtage en ordrebekræftelse med information om leveringen af dine varer, men i de fleste tilfælde vil du modtage en ordrebekræftelse indenfor få timer på hverdage.

Hvis du har bestilt mere end en vare, så forbeholder vi os ret til at levere i flere omgange, såfremt nogen varer er forsinkede eller hvis de kommer fra forskellige lagre. Hvis dine varer leveres over flere gange forbeholder vi os ligeledes ret til at hæve betalingen over flere gange svarende til det leverede.

Tæppebutikken.dk er uden ansvar hvis der er afgivet forkerte eller mangelfulde oplysninger ved bestilling og hvis der er mangelfulde oplysninger på leveringsstedet. f.eks. manglende navn eller nummer på leveringsadressen, som er skyld i at varen ikke kan afleveres. 

 

Fortrydelsesret

Du har ifølge forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret. Fristen regnes fra den dag, varerne overdrages til dig som køber. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes såfremt varen er i væsentlig samme stand og mængde som ved levering. Er varen taget i brug kan fortrydelse kun ske såfremt brugen ikke har medført en forringelse af varens salgsværdi. Ifølge loven ydes der ikke fortrydelsesret på varer der er særligt tilpasset til forbrugeren. Så hvis du har bestilt et tæppe efter et bestemt mål(ikke standardmål) så er der ingen fortrydelsesret.

Fortryder du dit køb inden vi har afsendt dine varer bedes du sende en e-mail til os indeholdende ordrenr.  Skriv også reg. nr. og konto nr. til din bankkonto, hvis du har betalt, så vi kan tilbageføre beløbet(fratrukket eventuelle kort gebyrer)

Er varen afsendt kan du fortryde købet ved at nægte modtagelse eller returnere varen i original emballage til:

Returadresse oplyses ved henvendelse, da adressen afhænger af hvilken vare det er.

Husk at vedlægge en kopi af fakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Tæppebutikken.dk. Du skal selv betale eventuelle omkostninger forbundet med returnering af varen. Husk desuden at vedlægge bankoplysninger, så tilbagefører vi beløbet (fratrukket eventuelle kort gebyrer). Når varen er modtaget retur og godkendt vil du modtage dine penge retur indenfor 5 hverdage.

 

Reklamationsret

Tæppebutikken.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Tæppebutikken.dk indenfor rimelig tid(max. 2 måneder). Inden varen returneres bedes du fremsende en mail med beskrivelse af reklamationen og så vidt muligt vedhæftet billeder.  Varen kan efter aftale efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Tæppebutikken.dk fragtomkostningerne, såfremt du stadig bor i Danmark (brofaste øer samt Bornholm). Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.  Returadresse:

Returadresse oplyses ved henvendelse, da adressen afhænger af hvilken vare det er.

Tæppebutikken.dk modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller med manglende porto. Du kan også aflevere varen personligt hvis du laver en aftale.

 

Personlige oplysninger

Alle oplysninger som afgives til Tæppebutikken.dk bruges kun til at behandle og levere dine bestillinger. Oplysninger er udelukkende tilgængelige for Tæppebutikken.dk og overdrages ikke til udenforstående. Webshoppen bruger cookies og logfiler. Disse bruges udelukkende for at optimere Tæppebutikken.dk og dets funktioner.